En utflykt och en liten notis

Jag visste inte vart resan skulle bära av idag, bara att en resa skulle ske. Spännande värre! Spänningen förvandlades dock snabbt till tvekan och känslor av illamående i buken. Det visade sig nämligen att vi skulle till IKEA!

Och även om jag är några snäpp mer feminin än Linda Rosing, kändes IKEA lite svårt att smälta, tills jag började fundera. Fundera på att jag faktiskt behövde ett och annat till mitt enkla lilla hushåll. Eller ja, egentligen bara en sak. Glas. Glas i mängder!!!! Okej inte så mycket glas, men lite. Och glas köpte jag, både vanliga dricksglas och något som saknats i mitt hem en längre tid; vinglas! Nu kan jag inbilla folk att jag är världsvan, snygg och förmögen!

Efter affären, som givetvis också inkluderade köttbullar, blev det så en liten utflykt även utomhus vid en väldigt charmig liten strand. Där var både vatten, stigar och hästar!



Gnägg sa hästapållen och gick till attack! Eller så åt han bara litegrann och såg allmänt söt ut.

Dock inte såhär söt!



Fast när jag tänker efter är det väl en ganska så omöjlig uppgift. Mission impossible så att säga.

Det var i alla fall en trevlig dag med IKEA-inköp och vandring bland djur och natur. Eller bland djur i natur. Eller bland ekoxar och talgoxar! Det enda som kunnat göra det trevligare hade väl varit om vi var tre stycken istället för fyra...

Och så en liten notis som avslutning; när jag åkte tåg i morse satte sig ett yngre par mittemot mig. De kanske kan ha varit i 20-årsåldern, och en sak slog mig direkt. Den manliga parten i förhållandet var inte söt. Han var väldigt blond och lite sådär blekfet. Inte ens ett vackert ansikte på den grabben!

Tjejen däremot var kanske inte någon tiopoängare, men däremot väldigt söt. Att se dessa två ihop kändes lite som en mismatch, men det var ändå gulligt att se att hon lyckades se bortom killens yttre och kunna vara lycklig med honom. Det kändes lite sådär..hoppfullt är fel ord men jag vet i alla fall själv vad jag menar!

Nu ska vi se en bra film, hoppas jag. Annars går jag till attack som en häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0