Besatt!

Det finns många olika ting i livet att hänga upp sig på, att tycka om lite sådär lagom, att uppskatta varje dag...

...sen finns det tyvärr även människor som tycker om saker liiiiiite väl mycket och visar liiiiite för mycket uppskattning inför vissa objekt. Det kan handla om skor, eller berlinmuren, eller i vissa fall...jordgubbar.

En person i min omedelbara närhet som skall förbli anonym, visar ett ohälsosamt intresse för dessa rödfärgade styggelser och vräker sig över dem vid första chans han/hon får. Och tro inte att det handlar om att tugga i sig en eller två små gubbar, nej nej! Här handlar det istället om att äta likt ett lejon som gått utan mat i flera veckor kasta sig över maten och inte nöja sig förrän man är helt röd om munnen och det verkligen droppar safter kring läpparna. Då avläggs en ljudlig rap och besattheten lugnar ner sig för stunden. Men ganska snart upprepas samma beteende både en och två gånger under en kort period, vilket känns både otryggt och otrevligt.

Jag vet helt enkelt inte hur jag ska hantera denna människa, som verkar vara fast besluten att nafsa i sig både det ena och det andra när det handlar om en viss sorts bär. Det enda jag kan göra är väl att hålla god min och inte gå för nära när bytet håller på att uppslukas. Då är det nog lätt hänt att jag får ett ringfinger avbitet i all hast.

I helgen ska jag åka tåg! Det är bland det bästa jag vet för då får man träffa så många olika människor och så går det fort också! Och sen ska jag äta tårta! Och kalasa rejält! Med släkten! Det är bland det bästa jag vet för då får man umgås med släkten och prata och ha roligt och det är min favoritsysselsättning av alla sysselsättningar! Sen ska jag åka tåg hit igen och det är bland det bästa jag vet för då får man träffa så många olika människor och så går det fort också!


Kommentarer
Postat av: erika

Det här är är ääär min andra kommentator!!!

Men nu måste jag skriva nått nytt...



Vilken rälig best du är utsatt för! Håll fingrar o tår innanför mattan! och lyd odjuret så du inte blir uppäten din lilla dennisgubbe!

2008-06-27 @ 17:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0